صفحه اصلی | فرم درخواست / ثبت شکایات | پیش فاکتور | مدیریت پنل پیامکی | همکاری با ما | ورود / ثبت نام فانوشت

فروشگاه‌های بزرگ و بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص مشتری‌های مشهور

به صورت متناقضی، گاهی هیچ چیز بدتر از مشهور بودن نیست، گاهی آدم‌های مشهور حاضرند همه چیزشان را بدهند تا در عوض، در رستوران و فروشگاه، حریم خصوصی خود را داشته باشند.

اما صاحبان فروشگاه‌های لوکس چشم امیدشان به این آدم‌ها مشهور است، چه چیز بهتر از اینکه جیب یک ستاره سینما، موسیقی یا ورزش را خالی کنند یا پز خرید آن شخص را از فروشگاه خود بدهند.

اما تشخیص این آدم‌ها مشهور کار ساده‌ای نیست:

– هر کسی نمی‌تواند از عهده تشخیص جمع این آدم‌های مشهور برآید، چون تعداد آنها کم هم نیست.

– این ستاره‌های در لباس‌های عادی و یا هنگامی که عینک به صورت یا کلاه بر سر دارند، یا زمانی که از فرم خارج شده‌اند و وزن اضافه کرده‌اند، به سختی قابل تشخیص هستند، گاهی هم خودشان دوست دارند کاری کنند که ناشناس باقی بمانند.

07-24-2013 03-22-07 AM

– البته گاهی هم ممکن است خود صاحب فروشگاه باورش نشود که یک ستاره مشهور به فروشگاهش آمده و با خودش بگوید این مشتری چقدر شبیه فلانی است.

به هر حال فناوری به یاری این دسته از فروشگاه‌ها آمده است و حالا تعدادی از فروشگاه‌ها و هتل‌ها در آمریکا، انگلیس و خاور دور با استفاده از این فناوری، دیگر ورود هیچ چهره مشهوری را از دست نمی‌دهند

این فناوری خاص توسط شرکت NEC ایجاد شده است، برنامه تشخیص چهره این شرکت یک پایگاه داده از چهره آدم‌های مشهور دارد و بعد از ورود یک شخیص اندازه‌ها  شاخص‌های صورت او را با مقادیر عددی پایگاه داده خود مقایسه می‌کند و هر زمان مطابقتی را تشخیص داد به کارمندها و صاحبان فروشگاه از طریق کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند ورود مشاهیر را اطلاع می‌دهد.

منبع

جولای 25th, 2013 | تعداد بازدید/45 views | دسته بندی : تازه ها
محمود رضا مرادی مهرآبادی

محمود رضا مرادی مهرآبادی

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir