صفحه اصلی | فرم درخواست / ثبت شکایات | پیش فاکتور | مدیریت پنل پیامکی | همکاری با ما | ورود / ثبت نام فانوشت

رپورتاژ: میل‌چی، نگاهی نوین به بازاریابی ایمیلی – ۵۰ درصد تخفیف در جشنواره میل‌چی

هیچ صاحب کالا یا خدماتی نیست که از تبلیغ بی‌نیاز باشد، همه می‌خواهند بر میزان مشتری‌ها و مخاطبان خود بیفزایند، محصول خود را سر زبان‌ها بیندازند و حتی با تبلیغ، خود را یک برند معتبر کنند.

راه‌های زیادی برای تبلیغ وجود دارد، راه‌های سنتی مثل نصب بیلبوردها و توزیع بروشورها، هدایای تبلیغاتی، آگهی‌های مطبوعاتی، تبلیغ در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها و…

در این میان یک راه هم بازاریابی ایمیلی است.

07-08-2013 07-34-20 PM

متأسفانه در مورد بازاریابی ایمیلی آن طور که من تا به حال در وب فارسی دیده‌ام، ۴ مشکل عمده وجود دارد:

۱- علاقه‌مندان ابزار مناسب نداشته‌اند.

۲- تبلیغشان از اساس اشتباه بوده است و از آنجا که مبتنی بر مبهم‌گویی و تصاویر و ادبیات اشتباه بوده است، از همان ابتدا خوانده نمی‌شود.

۳- گرافیک و شکل ظاهری ایمیل‌ها مشکل دارد.

۴- تبلیغ آنها هوشمندانه مخاطب علاقه‌مند را نشانه نمی‌گیرد، مثلا تصور کنید تبلیغ لباس برای یک مدیر یک شرکت آی‌تی فرستاده شود.

به عبارتی ما هم در فرهنگ بازاریابی ایمیلی مشکل داریم و هم ابزار کار را نداریم و هم شیوه کار را نمی‌دانیم.

بنابراین قبل از اینکه در این پست به معرفی سرویس اینترنتی میل‌چی که ابزاری قدرتمند برای بازاریابی ایمیلی است بپردازم، به شمایی که قصد دارید بازاریابی ایمیلی کنید، این توصیه‌ها را می‌کنم:

– صادق باشید، اگر حس می‌کنید کالا و خدماتتان ارزش ندارد، لطفا دروغ نگویید!

– هیچ فهرست ایمیلی نخرید، سر مردم را درد نیاورید، ارسال ایمیل فله‌ای به هیچ دردی نمی‌خورد، طوری که طبق تحقیقات، در ازای ارسال هر ۳۵ میلیون ایمیل، ۲۸ خرید صورت می‌گیرد. (نیوساینتیست)

در مقابل اگر صداقت و تعهد لازم را داشته باشید، بازاریابی ایمیلی بسیار کارا خواهد بود، مثلا شما تصور کنید که مدیر یک فروشگاه لباس هستید، فهرستی از ایمیل پنج هزار از مشتری‌ها را دارید و بعد در آغاز هر فصل، با توجه به سن و جنسیت مخاطب‌ها، ایمیلی در مورد مجموع لباس‌های پیشنهادی به دسته مناسب می‌فرستید. با این کار احتمال خرید را بسیار بالا می‌برید.

بنابراین در صورت رعایت اصول، شما شیوه‌ای از تبلیع را دارید که:

۱- پایدار و سریع است.

۲- بر طبق یک نظرسنجی که در اوایل سال ۲۰۱۱ انجام شده است، ۷۲% از پاسخ‌دهندگان، بازگشت سرمایه حاصل از ایمیل را خوب یا عالی توصیف کرده‌اند.

۳- نسبت به روشهای سنتی بازاریابی ۲۰ برابر اثربخش‌تر است

با این مقدمات می‌رسیم به معرفی سرویس اینترنتی میل‌چی.

07-08-2013 07-16-17 PM

میل‌چی همان طور که از اسم آن پیداست، ابزاری ایده‌آل برای فرستادن ایمیل است. با میل‌چی می‌توانید:

۱- تعداد انبوه مخاطبان را در دسته‌های مختلف سامان بدهید. اطلاعات هر شخص مثل سن و جنس و شغل و .. را وارد کنید.

۲- به سادگی ایمیل‌هایی با پوسته‌های جذاب بسازید.

۳- ایمیل‌ها را به دسته مورد نظر در زمانی که خود مشخص می‌کنید بفرستید.

۴- از عدد و آمار ایمیل‌های بازشده و تعاملات دریافت‌کنندگان ایمیل مطلع شوید.

تعرفه میل‌چی:

میل‌چی اگر تعداد مخاطب محدود داشته باشید (تا حد ۱۰۰ نفر) و در ماه تنها ۱۰۰ ایمیل بفرستید، رایگان است، اما برای کاربری بیشتر از این، باید، از پلن‌ها پولی میل‌چی استفاده کنید که البته نسبت به سرویس‌های مشابه خارجی بسیار کم‌هزینه است: تقریبا کمتر از یک دهم آنها!

تعرفه پلن‌های میل‌چی را در اینجا ببینید.

توصیه می‌کنم برای آزمایش، نخست پلن رایگان میل‌چی را آزمایش کنید.

کار با میل‌چی:

کار با میل‌چی بسیار ساده است، میل‌چی رابط کاربری زیبا و گویایی دارد، طوری که شاید توضیحات من بی‌مورد باشد!

این اسکرین‌شاتی از میز کار میل‌چی است:

07-08-2013 07-04-52 PM

در بخش ایجاد گروه، می‌توانید گروه‌های مختلف را تعریف کنید.

در بخش ایجاد مخاطب، می‌توانید به شیوه‌های مختلف ایمیل و مشخصات مخاطبان خود را وارد کنید: شما می‌توانید، مشخصات را یک به یک وارد کنید، یا فرم کلی را ایمپورت کنید و یا اینکه آدرس‌های ایمیل را در یک باکس به سادگی زیر هم، کپی پیست کنید.

در بخش ارسال ایمیل، دو گزینه برای ساختن ایمیل دارید: یا به صورت سریع از پوسته‌های پیش‌فرض استفاده کنید و یا به صورت پیشرفته خودتان آستین بالا بزنید و پوسته و ظاهر و محتوای ایمیل را بسازید:

07-08-2013 07-05-35 PM

07-08-2013 07-07-03 PM

در اینجا شما می‌بینید که با استفاده از یک پوسته زیبا و ایجاد تغییرات با ویرایشگر میل‌چی می‌توانید برای خود ایمیل درست کنید:

07-08-2013 07-09-11 PM

بعد از نوشتن ایمیل و مشخص کردن گروه‌هایی که مایلید ایمیل به آنها فرستاده شود، در انتها می‌توانید زمان ارسال ایمیل را مشخص کنید:

07-08-2013 07-10-03 PM

یک ویژگی خوب میل‌چی امکان جستجوی پیشرفته در مخاطبان است، مثلا شما می‌توانید بر اساس بازه سنی مخاطب‌ها یا محل زندگی آنها، ایمیل متناسب برای آنها بفرستید. این طوری دیگر مثلا تبلیغ افتتاح یک فروشگاه در تهران را برای شهرستانی‌های نمی‌فرستید.

میل‌چی روی یک نمودار، آمار ایمیل‌های برگشت‌خورده، باز شده و تحویل‌شده را به شما نشان می‌دهد.

میل‌چی و احترام به مخاطب:

اگر یکی از مخاطبین شما دوست ندارد که برایش ایمیل بفرستید، می‌تواند بر روی لینک “لغو اشتراک دریافت ایمیل” که بطور خودکار پایین هر ایمیل اضافه می‌شود کلیک کند ، میل‌چی حواسش هست تا در آینده برای آن مخاطب دیگر ایمیل نفرستد!

در ضمن یکی از امکانات جدید میل چی این است که بر اساس ایمیل‌های ارسالی به هر کاربر امتیازی می‌دهد، این امتیاز با ارسال اسپم کم خواهد شد و حتی اگر از حد خاصی پایین‌تر برود، اشتراک کاربر موقتا قطع می‌شود.

جشنواره میل‌چی:

از امروز – ۲۰ تیر- تا پایان تیرماه میل چی با ۵۰% تخفیف به فروش می‌رسد. این جشنواره تمدید نمی شود و تا پایان سال ۹۲ نیز مجددا برگزار نمی‌شود.

جولای 12th, 2013 | تعداد بازدید/53 views | دسته بندی : تازه ها
محمود رضا مرادی مهرآبادی

محمود رضا مرادی مهرآبادی

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir