صفحه اصلی | فرم درخواست / ثبت شکایات | پیش فاکتور | مدیریت پنل پیامکی | همکاری با ما | ورود / ثبت نام فانوشت

تأسیس واحد مبارزه با کالای قاچاق در فضای مجازی




تأسیس واحد مبارزه با کالای قاچاق در فضای مجازی





با جدی‌تر شدن مبارزه با عرضه قاچاق کالا که به‌صورت گسترده در بازارهایی مانند مواد آرایشی و بهداشتی، موبایل و لوازم خانگی اجرایی شد، بخشی از فعالیت عرضه کالای قاچاق به فضای مجازی نیل پیدا کرد و اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر آن است تا با این شیوه قاچاق نیز مقابله کند.

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، می‌گوید: این ستاد به موضوع «قاچاق در فضای مجازی» وارد شده و واحدی با عنوان «مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی» تشکیل داده است. به گفته سیدمحمدرضا عبادی، کارگروه فرهنگی- اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در حال تدوین پیوست فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای برای اجرای این برنامه است.

به گزارش ایرنا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر افزایش حجم عملیات مبارزه علیه دانه‌درشت‌ها و باندهای قاچاق، می‌گوید: آمار دستگاه‌های کاشف نشان می‌دهد عملیات مبارزه با قاچاق به‌صورت جدی دنبال می‌شود و این عملیات موجب شده بخشی از فعالیت قاچاق به فضای مجازی نیل پیدا کند.

عبادی به ماهیت تشکیل کارگروه فرهنگی- اجتماعی ستاد اشاره و تصریح می‌کند: براساس ماده ۱۴قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستگاه‌های تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی موظفند برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی را براساس سیاست‌های ابلاغی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و اولویت‌های ستاد با هدف افزایش کیفیت تولیدات داخلی، ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق، اجرا کنند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه می‌دهد: برحسب این قانون، کارگروه فرهنگی – اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاه‌های عضو و همچنین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سازمان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی تشکیل شده است.

عبادی درباره ماموریت عمده این کارگروه گفت: این ماموریت در ۲بعد تعریف شده؛ یک بعد ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش و استفاده از کالای تولید داخل و بعد دیگر، جلوگیری از مصرف کالای قاچاق. به‌عبارتی دیگر، در این کارگروه هدف جلوگیری از تقاضا برای کالای قاچاق دنبال می‌شود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این کارگروه پیوست فرهنگی-تبلیغی ماموریت‌های ملی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تدوین می‌کند؛‌ به‌عنوان نمونه، در این کارگروه پیوست فرهنگی مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، مبارزه با قاچاق پوشاک و همچنین طرح رجیستری (کددارکردن تلفن‌های همراه) تدوین شده است.


نوامبر 18th, 2016 | تعداد بازدید/29 views | دسته بندی : تازه ها
محمود رضا مرادی مهرآبادی

محمود رضا مرادی مهرآبادی

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir