پیشبینی میزان موفقیت فیلمها و به عبارت دقیقتر میزان فروششان در سینماها کار سادهای نیست، بسیاری از فیلمها را میشناسیم که خوشساخت هستند، اما مطابق سلیقه عموم مردم نیستند یا در زمان نامناسبی به نمایش درآمدهاند، گاهی هم فیلمی که اطلاعات قبلی ما از کارگردان و داستان و عوامل فیلم نویدبخش یک فیلم عالی از ما هستند، در مقام عمل، کار ضعیفی درمیآید و در مقابل کمدیهای بیارزشی هم خیلی محبوب میشوند.
بنابراین شما الان به جدول فیلمهای در حال اکران در سینماهای دنیا که نگاه کنید، خیلی سخت است که مثلا میزان موفقیت After Earth شیامالان را پیشبینی کنید یا مثلا حدس بزنید که آیا فیلمهای Hangover III یا Iron Man 3 به اندازه دو قسمت قبلی محبوب میشوند یا نه.
اما گوگل با دسترسی به انبوهی از اطلاعات جستجوی کاربران، این توانایی را دارد که پیشبینیهای با دقت بین ۹۰ تا ۹۲ درصد انجام بدهد.
گوگل میتواند بگوید که یک فیلم در دو هفته اول اکرانش چقدر خواهد فروخت و این کار را با استفاده از تحلیل میزان جستجوی تریلر فیلم در ماه متهی به اکران فیلم در موتور جستجوی اصلی و یوتیوب انجام میدهد.
در این نمودار شما میتوانید ببینید که چقدر میزان جستجو فیلمها در گوگل با جدول پرفروشترینها در سال ۲۰۱۲ مطابقت داشته است:
معلوم شده است که اگر فیلمی در هفته متهی به اکرانش، ۲۵۰ هزار بار بیشتر جستجو شود، به میزان ۴٫۳ میلیون دلار هم بیشتر خواهد فروخت.
گوگل همه اینها را به صورت مشروح در مقالهای توضیح داده است.

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir