نحوه دریافت کارت ملی هوشمند
پس از اعلام فراخوان، شهروندان هر استان باید به پرتال سازمان ثبتاحوال مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند. اطلاعات ثبتشده در فرمها با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تطبیق داده میشود و پس از احراز صحت اطلاعات، کد رهگیری به فرد ارائه میشود. در ادامه این فرایند، هموطنانی که درخواست خود را ثبت کردهاند با همراه داشتن کد رهگیری به دفاتر ثبتاحوال مراجعه میکنند تا مشخصات بیومتریک همچون اثر انگشت و عکس جدید آنها دریافت شود. پس از مدت معینی که در آینده اعلام خواهد شد، افراد با مراجعه به دفاتر ثبتاحوال کارت خود را دریافت میکنند. ضمن اینکه امکان ارسال پستی کارت هوشمند ملی هم برای متقاضیان طبق درخواست خودشان وجود دارد.

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir