سرانجام نسخه آیپد Mailbox هم آماده شد و حالا کاربران آیپد هم میتوانند از این اپلیکیشن مدیریت ایمیل استفاده کنند.
در ماه فوریه بود که این اپلیکیشن برای نخستین بار در دسترس کاربران قرار گرفت، تنها ظرف یک ماه تعدد کاربران این اپلیکیشن به یک میلیون نفر رسید، داشتن این همه کاربر برای اپلیکیشنی که در رده گیم طبقهبندی نمیشود و با آن میتوان فقط ایمیلها را مدیریت کرد، نشان میدهد که این اپلیکیشن باید چیزهای شگفتانگیزی در خود پنهان کرده باشد.
اما اتفاق غیرمنتظره این بود که دراپباکس تنها بعد از یک ماه از عرضه میلباکس، این اپلیکیشن را با مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار خرید!
همان طور که فیسبوک و اینستاگرام، علیرغم مالکیت فیسبوک بر اینستاگرام در کنار هم فعالیت میکنند، میل باکس هم با اینکه حالا متعلق به دراپ باکس است، به صورت مستقل فعالیت میکند.
مشخص نیست که از زمان خریداری شدن توسط دراپ باکس، چه تعداد کاربر بر جمع کاربران میل باکس اضافه شدهاند، اما تردیدی نیست که میل باکس یکی از محبوبترین اپلیکیشنها شده است.
کاربران اندروید نگران نباشند، به زودی میلی باکس برای اندروید هم خواهد آمد و ایمیل یاهو را هم پوشش خواهد داد.
اما چرا میل باکس، این همه محبوب شده است؟
۱- زیبایی بصری: میلی باکس نسبت به سایر کلاینتهای ایمیلی خیلی زیباتر طراحی شده است.
۲- کارایی در عین سادگی: میل باکس به کاربر اجازه میدهد با سوایپ کردن هر ایمیل به سمت راست و چپ کارهای مهمی را خیلی سریع انجام بدهد.
– اگر شما ایمیلی را کمی به سمت راست سواپ کنید، آن را آرشیو خواهید کرد.
– اگر کمی بیشتر به سمت راست سوایپ کنید، ایمیل را حذف خواهید کرد.
– من شخصا عادت بدی دارم، گاهی که سرم شلوغ است و حوصله و توان پاسخ به ایمیلها را ندارم، دوست دارم ایمیلها را چک کنم، با اینکه ایمیلهای را که باید پاسخ بدهم یا بعدا دوباره بخوانم، ستاره میزنم، اما در موارد زیادی یادم میرود، پاسخ ایمیلها را بدهم.
ویژگی سوایپ به سمت راست، بیشک این مشکل من را حل میکند:
اگر کاربر میل باکس، ایمیلی را که کمی به سمت راست سوایپ کند، میتواند بعدا در تاریخی که خودش صلاح میداند، دوباره ایمیل را به صورت تر و تازه در بالای ایمیلهای دریافتی ببینید. به این ویژگی snooze گفته میشود.
برای مثال شما اگر در ساعت شلوغ کار ایمیل مهمی بگیرید و بخواهید شب در حین صرف چای، سر فرصت دوباره ایمیل را بخوانید و به آن پاسخ بدهید، میتوانید با همین سوایپ به راست، کار را خیلی ساده و بیدردسر انجام بدهید.
– کاربر میتواند با سوایپ «طولانی» به سمت راست، ایمیلها را وارد فهرستهای مختلف کند. مثلا او میتواند ایمیلها را وارد فهرست «بعدا باید بخرم»، «بعدا باید بخوانم» یا هر فهرست دیگری که خودش صلاح میداند بکند.
مؤسس و رئیس فعلی میل باکس جنتری آندروود است، همان طوری که خود آقای آندروود توضیح میدهد، کلید اصلی موفقیت میل باکس، نگرشی بود که به یک کلاینت موبایل خوب ایمیل داشت.
او دوست داشت کلاینتی کاملا متفاوت بسازد، کلاینتی که کاربران در آن به سادگی با سوایپ به راست و چپ، ایمیلها را مدیریت کنند.
میل باکس با درد آن دسته از کاربران میخورد که دوست دارند، همیشه «اینباکس صفر» داشته باشند! آندروود میگوید که ۴۰ درصد کاربران میل باکس، دست کم یک بار در هفته اینباکس خود را صفر میکنند!
اگر کاربر iOS هستید، کلاینت اصلی جیمیل را فراموش کنید، توصیه میکنم میل باکس را نصب کنید و لذت ببرید!

از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه رایانه و هنر آغاز کردم - مدرس فناوری اطلاعات و شاخه های هنری - http://moradiphoto.ir